Mijn eerste week in Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Nicaragua2015 - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Nicaragua2015 - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Granada

Blijf op de hoogte en volg

06 September 2015 | Nicaragua, Granada

Hoi allemaal!

Er is alweer een week voorbij gegaan sinds we zijn aangekomen in Nicaragua. Wij (Eline, Rochelle, Kelly en Rick) zijn hier voor onze studie. We doen allemaal de pabo op de hogeschool Leiden en zitten nu in het vierde jaar. Voor de minor internationalisering zijn we afgereisd naar Nicaragua. In en om de stad Granada gaan we over twee weken stagelopen bij een project genaamd Education Plus. Dit project streeft er naar om alle kinderen in hun primaire levensbehoeften te kunnen voorzien, zoals scholing en eten en drinken. Veel kinderen in Nicaragua kunnen niet naar school omdat hun ouders daar geen geld voor hebben. Dit project probeert daar iets tegen te doen. Voordat we gaan stagelopen hebben we eerst drie weken Spaanse les, waarvan er nu 1 opzit. Met de Spaanse les doen we smiddags allerlei activiteiten om het land beter te leren kennen. Zo hebben we maandag in een koets met paarden gereden. Dit transportmiddel voor mensen en spullen is hier heel normaal. Dinsdag zijn we naar Laguna de Apoyo geweest. Dat is een meer in een dode vulkaan. We konden hier heerlijk zwemmen en genieten van het mooie uitzicht. Donderdag hebben we geleerd om typisch Nicaraguaans te koken: Gallo Pinto met Indio Vieje. En vrijdag hebben we aapjes gevoerd op een eilandje hier in het meer. Bij de Spaanse les hebben we nog een groep studenten uit NL leren kennen. De meeste van hen studeren verpleegkunde en diëtetiek. Met hen doen we na de lessen en in het weekend ook allemaal leuke dingen. Zo gaan we zometeen met elkaar ontbijten en naar de markt in Masaya.

We verblijven hier in een gastgezin. Toen we hier vorige week vrijdag aankwamen moest ik wel even slikken. De mensen leven en wonen hier zo anders dan wij. Toch verbaast het me hoe snel het eigenlijk went. Van de week hebben we bijvoorbeeld moeten 'douchen' met een bak met koud water, omdat er eens in de zoveel tijd geen stromend water is.

Ik moet even opschieten want we gaan zo naar de markt van Masaya!

Tot snel allemaal!

Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 September 2015

Holaaaa

06 September 2015

Mijn eerste week in Granada

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 936

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: